Hardangervidda – Voringfossen w Norwegii

W naszej podróży przez Norweskie Parki Narodowe w 2017 roku przyszedł ponownie czas na Hardangerviddę.

W ubiegłym roku odwiedziliśmy podczas całodziennego trekkingu słynną Trolltungę znajdującą się na terenie tego największego z norweskich parków narodowych, zobaczyliśmy też podwójny wodospad Latefossen .

Tym razem chcieliśmy zobaczyć inne niezwykłe, charakterystyczne dla Hardangeviddy miejsce, jakim jest Wodospad Voringfossen.  Tym samym odwiedzamy jedną z 18 Narodowych Dróg Turystycznych w Norwegii.  Wyruszamy spod Tvindefossen, gdzie nocowaliśmy na campingu Tvinde.

Tvinde camping 3

Jedziemy drogą E16, następnie 13- ką i po przejechaniu  mostu Hardanger, jedziemy 7 – ką do ulokowanego między górami  małego Eidfjordu, gdzie się zatrzymujemy, by zrobić kilka zdjęć. HardangerbruaEidfjord 8Eidfjord 3

Eidfjord 1Eidfjord 2Eidfjord 6Eidfjord 7

Ruszamy dalej drogą nr 7 przez  Øvre Eidfjord do słynnego wodospadu Voringfossen.Voringfossen dojazd 1

Na czym polega jego niezwykłość? Choć nie jest najwyższym wodospadem w Norwegii, bowiem jego wysokość to 182 m, zaś najdłuższy spadek to 145 m, należy do najbardziej rozpoznawalnych miejsc w Norwegii, zaś widok na Voringfossen,  Tyssvikjo oraz kanion Måbødalen sprzed hotelu Fossli pojawia się w wielu folderach na temat Norwegii. Jestem ciekawa, jak wygląda woda spadająca z Hardangeviddy.

Na razie zatrzymujemy się na dużym parkingu tuż obok drogi i idziemy zobaczyć okolicę. Voringfossen parkingVoringfossen5Voringfossen4

Punktów widokowych jest tu kilka. Można więc podziwiać wodospady z wielu stron 🙂 Voringfossen kafeteriaVoringfossen Artur 1

voringfossen 15Voringfossen 23Voringfossen 20Voringfossen 18Voringfossen7

W tym miejscu wodospad słychać, ale nie widać… Voringfossen 17

Podczas wędrówki znajdujemy stary most nad rzeką, która spada z płaskowyżu Hardangevidda.voringfossen6Voringfossen19

To rzeka Bjoreio, która za chwilę spadnie w postaci wodospadu. Aby zobaczyć jak to wygląda jedziemy na parking obok hotelu Fossli.Voringfossen16

Tak jest widoczna ta sama rzeka z platformy widokowej spod hotelu. Voringfossen 12

To co widzieliśmy dotychczas, to była zaledwie namiastka widoków, jakie są teraz naszym udziałem 🙂Voringfossen 13

Voringfossen Art

Voringfossen Magda

Dzięki nowym platformom można się cieszyć widokiem kilku wodospadów sąsiadujących ze sobą, całej doliny i okolicznych gór. Przy dobrej pogodzie można podziwiać część płaskowyżu Hardangervidda.

voringfossen 11Voringfossen 21

voringfossen 16Voringfossen9

Voringfossen 22Voringfossen3

Voringfossen jest wizytówką Parku Narodowego Hardangervidda w Norwegii.

Widoki rzeczywiście niesamowite. Okolica  jest piękna. Nic dziwnego, że zbudowano tu wiele domków wypoczynkowych takich jak ten 🙂Hardangevidda

2 Replies to “Hardangervidda – Voringfossen w Norwegii”

1. Super zdjęcia.Wybieram się do Skandynawii za 2 lata i gdzieś natknąłem się że na tamtejszych drogach szybko zużywają się opony.Czy można to potwierdzić ?

1. Dziękujemy 🙂 cieszymy się, że zdjęcia się podobają ! 🙂 Norwegia jest piękna…
      Co do zużywania szybkiego opon – nie mamy takiego wrażenia, a sporo jeździliśmy po Norwegii. Zależy o jakiej porze roku tam planujesz być i jakimi drogami będziesz jeździć. Inaczej wszak na autostradzie czy drodze szybkiego ruchu, inaczej na górskich szutrach opony się będą zużywać, ale drastycznego zużycia nie odnotowaliśmy.