Piękna Norwegia

Norwegia spodobała mi się już od pierwszego do niej przyjazdu. Ilość atrakcji turystycznych jest tu tak duża,  że każdy znajdzie dla siebie coś ciekawego. Norwegowie bardzo dbają o przybliżenie turystom swojego pięknego kraju. Miejsca godne uwagi są eksponowane, tworzone są ciekawe punkty widokowe. Dziś pokażę Wam niektóre z atrakcyjnych miejsc w Norwegii odwiedzonych przez nas w trakcie naszych podróży. Jednym z najpopularniejszych miejsc jest Trollstigen- Droga lub jak niektórzy uważają -„Drabina Trolli”. Odwiedziliśmy ją dwukrotnie, więc możecie zobaczyć jak wygląda przy deszczowej i słonecznej pogodzie 🙂 Wjazd i zjazd dostarcza wielu emocji, zaś widoki z góry są fantastyczne 🙂 Jedno z popularniejszych miejsc w Norwegii, więc turystów nie brakuje. My – współczuliśmy kierowcom autokarów na tych słynnych zakrętach.

Z punktu widokowego możemy obserwować Wodospad Stigfossen oraz Szczyt Bispen 1462 m.n.p.m.

Jadąc dalej w kierunku Valldal i Geirangerfjord zatrzymujemy się przy Gudbrandsjuvet aby zobaczyć przełom rzeki Valldola

Poniżej widok na Valldal

Geiranger jest chyba najbardziej znanym fjordem w Norwegii.

Nam podobały się nie tylko fjordy. Również norweskie jeziora są przepiękne. Często mają piękny modry kolor.

Strynvatnet oraz Lovatnet na zdjęciach poniżej.

Trolltunga – język Trolla to jedno z najczęściej fotografowanych miejsc w Norwegii. Choć by do niego dotrzeć trzeba przebyć trasę 11 km w jedna stronę- chętnych nie brakuje. Byliśmy tam  i my 🙂

W miejscowości Lom widzieliśmy piękny kościół klepkowy stavkirke .

Romsdalen- czyli Dolina rzeki Rauma.

_DSC7174

Poniżej, okolice Orkanger i Kyrksæterøra

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Zimą ta okolica jest równie piękna 🙂

Atlanterhavsveien – Droga Atlantycka – uznana w 2005 roku za „norweską budowlę stulecia” łączy wysepki pomiędzy miastami Molde i Kristiansund.

Punkt widokowy Stegastein

Aurlandfjord

Sandvevanet widoczne z campingu Odda.

Widok na jezioro Breimsvatnet z campingu Reed

Trondheim z Katedrą Nidaros

Lodowiec Briksdalsbreen

W drodze na lodowiec mijamy wodospad Kleivafossen.

Poniżej wodospad , który znajduje się nieopodal campingu Geiranger tuż przy słynnym fjordzie. Prowadzą do niego wygodne schody a kilka platform widokowych ma ułatwić turystom podziwianie wodospadu.

Tę łódź Wikingów można zobaczyć w Gudvangen.

Wodospad Slettafossen w Dolinie rzeki Rauma czyli Romsdalen przy drodze 136 do Andalsnes

To tylko niektóre miejsca w Norwegii, które uwieczniliśmy w pamięci i na zdjęciach. Ciągle planujemy dalsze podróże do Norwegii,  więc ciąg dalszy zapewne nastąpi 🙂

0 Replies to “Piękna Norwegia”